Saskia Pfaeltzer

Werkwijze voor het Porem van Mokum:
Ik werk naar levend model maar zeker ook naar foto’s.
Voor het maken van een portret heb ik 3 sessies van (hooguit) een uur nodig.
Ik werk bij voorkeur in mijn atelier, maar ik kan bij uitzondering ook naar geportretteerde thuis komen.

Marion, 37 cm, beton 























Patrick, 35 cm, keramiek.





















Isabella, 37 cm, beton




















Een kunstenaar moet niet alleen maken wat hij voor zich ziet,
maar ook wat hij ín zich ziet. Ziet hij echter niets ín zich, dan moet hij
ook maar niet maken wat hij voor zich ziet.

Dat Saskia Pfaeltzer zowel naar binnen kijkt als naar buiten en dat uit beide manieren van
waarneming unieke portretten ontspruiten, maken haar tot een portrettist om wie je niet heen kan.

Saskia: "Bij elk door mij gemaakt portret van een mede-Amsterdammer (Porem voor Mokum) zie ik de geportretteerde op een andere, intensere manier. Ik geniet enorm van de diversiteit van de karakters die ik mag maken in klei voor dit unieke project." www.saskiapfaeltzer.nl