Anna Hulzink

Werkwijze voor het Porem van Mokum:
Ik werk alleen naar levend model: ik werk niet van foto’s.
Voor een gelijkend portret heb ik 2, soms 3 bijeenkomsten nodig van één à anderhalf uur.
Ik spreek het liefst af in mijn atelier maar ik kom ook graag naar geportretteerde thuis.

Voorbeeld portret Maryam























Ik kijk zo graag naar al die mooie mensen om me heen en mijn handen maken zo graag wat mijn ogen zien. Eerst maak ik schetsen op papier; later schets ik in klei. Als de schets me bevalt maak ik een groter beeld. Ik bouw het beeld hol op met ringen klei.
Dat moet ook want het beeld wordt op 1000 graden gebakken in een keramiek-oven.
Daarna geef ik het beeld kleur;  daaroverheen een dunne laag matte glazuur.
Dan wordt het beeld nogmaals gebakken. www.annahulzink.nl