Gadies Bentayeb


Badia Bentayeb, door Gadies Bentayeb




















Mijn werk is een bont geheel.
Doordat ik werk met verschillende materialen -metaal, beton, keramiek, textiel- die in hun eigenheid een belangrijke rol spelen, ben ik steeds op zoek naar eenheid. Het is een uitdaging die in deze veelheid te vinden.

Ik zoek naar vormen die ons raken, die iets in ons doen bewegen. Heden en verleden komen samen in één persoon. Voor mijn beelden zoek ik naar vormen die zo samenkomen en dat ze als één beeld werken en ons roeren. De ander is vrij om een eigen avontuur aan te gaan met wat ik heb gemaakt.
Voor mij is de tocht van begin tot eind, waarin ik zoek, verwonder, twijfel, kijk, voel, doorzie, en kies, heel waardevol; ook de reis is mijn bestemming.

Momenteel maak ik collages. Hierin werk ik met oude borduursels die ik combineer met nieuwe materialen zoals garen en wol. De de textuur van textiel maken de de reis naar het beeld op veel gebieden zeer extensief (intensief?). Het biedt mij een palet aan mogelijke technieken en materialen, en zeer veel keuzes. Deze veelheid is essentieel voor mijn werk. Middels teken-, schilder- en borduurtechnieken en handmatige of machinale bewerking ontstaan de collages.
www.gadies.nl