Da van Daalen

Werkwijze voor het Porem van Mokum.

Het maken van een portret in het kader van Porem van Mokum doe ik zo:
Ik kom, op afspraak bij u op bezoek, dat bezoek duurt ongeveer twee uur, ik maak foto’s en een paar tekeningen.
Daarna ga ik in mijn atelier aan het werk met klei.
Uitsluitend met vormen maak ik een portret, niet met kleur.

Om het portret in-wording te bekijken nodig ik u uit voor een bezoek aan mijn atelier, dan kan ik meteen nog eens goed naar u kan kijken.

Als het portret klaar is nodig ik u nogmaals uit in mijn atelier om het resultaat te laten zien.

History

Penning Nescio

Portret Jongetje


Landschappen, het Nederlandse landschap in het bijzonder, is het thema van de beelden van Da van Daalen.
Zij werkt voornamelijk in steen, gips en brons, in uiteenlopende formaten.
Daarnaast maakt zij portretten, van mensen uit haar omgeving, of in opdracht.

Opdrachten voor het maken van portretpenningen ontving zij van de Vereniging voor Penningkunst, de Koninklijke Nederlandse Munt, en voor het ontwerpen van euromunten van het Ministerie van Financiën.

In haar portretten probeert Da van Daalen zo dicht mogelijk bij het model te blijven, te zoeken naar het verleden en de toekomst, het karakter van de geportretteerde weer te geven, en de meerdere ‘lagen’ aan te brengen van waaruit de persoon bestaat.

www.davandaalen.nl